s

ukΣελίδα συμποσίου
Πρώτη σελίδα
Πρόσκληση
Πρόγραμμα
Βιβλίο περιλήψεων
Εγγραφή
Υποβολή εργασιών
Ταξίδι
Καταλύματα
Tόπος
Ρέθυμνο
Επιτροπές
Χορηγοί
Επικοινωνία


 Πρόσκληση Υποβολής Εισηγήσεων για το Διεθνές Συνέδριο με θέμα:
Η Πολιτισμική-ιστορική και  Κοινωνικοπολιτισμική Έρευνα στην Εποχή της Σύγχρονης Κρίσης:
Συνεπαγωγές στην Εκπαίδευση και την Ανθρώπινη Ανάπτυξη
 
Το Τμήμα της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής της  International Society for Cultural-Historical and Activity Research (ISCAR) (http://www.iscar.info/), το Τμήμα Ψυχολογίας και το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθώς και το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν την διοργάνωση του Διεθνούς Συνεδρίου Η Πολιτισμική-ιστορική και Κοινωνικοπολιτισμική Έρευνα στην Εποχή της Σύγχρονης Κρίσης: Συνεπαγωγές στην Εκπαίδευση και την Ανθρώπινη Ανάπτυξη. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (http://www.en.uoc.gr) στο Ρέθυμνο στις 18 και 19 Ιουνίου 2016 (για περισσότερες πληροφορίες που αφορούν το συνέδριο βλ. http://iscarconf.soc.uoc.gr/committees.html).
Οι πολιτισμικές-ιστορικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις που συνδέονται με τη σύγχρονη παγκόσμια οικονομική, οικολογική, κοινωνική και πολιτική κρίση και τις πολλαπλές μορφές έκφρασης σε διαφορετικά επίπεδα της ανθρώπινης εκπαίδευσης και ανάπτυξης σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Το συνέδριο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει το διάλογο και να προωθήσει την έρευνα σχετικά με τις οικολογικές, κοινωνικές, πολιτισμικές, ψυχολογικές και πολιτικές συνέπειες της σύγχρονης οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση και την ανθρώπινη ανάπτυξη, καθώς και να διερευνήσει τις προοπτικές για εναλλακτικές μορφές προσέγγισης και αντίστασης.
Η έννοια της κρίσης είναι θεμελιώδης στο πλαίσιο της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας. Έχει χρησιμοποιηθεί από τον Vygotsky ως ένας τρόπος για κριτική αποτίμηση της κατάστασης της Ψυχολογίας κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Η εν λόγω έννοια έχει επίσης χρησιμοποιηθεί από τον Vygotsky για τη διερεύνηση της δυναμικής της ανθρώπινης ψυχολογικής ανάπτυξης. Η έννοια της κρίσης μπορεί να αξιοποιηθεί για την κριτική θεώρηση των διαδικασιών εκπαίδευσης, μάθησης και ανάπτυξης και την συγκρότηση γενικότερα της γνώσης με στόχο τον κοινωνικό μετασχηματισμό και αλλαγή.
 
Θεματικές του συνεδρίου:
  Η έννοια της κρίσης στην πολιτισμική-ιστορική και κοινωνικοπολιτισμική έρευνα
  Επιστημολογικές και μεθοδολογικές διαστάσεις της έννοιας της κρίσης
  Η κρίση στην ψυχολογία και τις άλλες κοινωνικές επιστήμες
  Η ανάπτυξη ποιοτικών μεθόδων έρευνας στην πολιτισμική-ιστορική, κοινωνικοπολιτισμική έρευνα σε περιόδους κρίσης
  Επιπτώσεις της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης στην ψυχική υγεία, την οικογένεια, την εκπαίδευση, τη μάθηση και την επιστήμη
  Φτώχεια, πλούτος και ανθρώπινη ανάπτυξη
  Εμπειρίες ζωής, μάθησης και ανάπτυξης στο πλαίσιο των οικολογικών, κοινωνικών, οικονομικών και ηθικών κρίσεων
  Επιστήμη, Τεχνολογία, Τέχνες και Μαθηματικά από πολιτισμική-ιστορική προοπτική: κρίση ή / και αλλαγή
  Οικολογία και βιωσιμότητα: νέες έννοιες και νέες πρακτικές στην εποχή της κρίσης
  Κρίση και φωνές των περιθωριοποιημένων ομάδων
  Perezhivanie και ανθρώπινο δράμα σε περιόδους κοινωνικής κρίσης
  Κρίση και συλλογικές μνήμες
  Σώμα/ ενσώματη γνώση σε περιόδους κρίσης
  Κρίση και ψυχικές διαδικασίες (αντίληψη, σκέψη, συναισθήματα, φαντασία, μνήμη, γλώσσα, δημιουργικότητα, προσωπικότητα, συνείδηση ​​κ.λπ.)
  Κρίση και ανάπτυξη των παιδιών και των νέων
  Διαδικασίες εκπαίδευσης, μάθησης και ανάπτυξης ατόμων με ειδικές ανάγκες σε περιόδους κρίσης
  Ο διάλογος (διαλογικότητα) σε καιρούς κρίσης
  Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της πολυτροπικότητας σε περιόδους κρίσης
  Δημιουργικότητα και τέχνη σε περιόδους κρίσης
  Εναλλακτικές μορφές αντίστασης σε περιόδους κρίσης
  Εναλλακτικές ψυχο-παιδαγωγικές προσεγγίσεις σε καιρούς κρίσης
  Προοπτικές των πολιτισμικών-ιστορικών και κοινωνικοπολιτισμικών προσεγγίσεων της σύγχρονης κρίσης